בס"ד


מס. סידורי:14224

פשרה - שביל לצד מגרש

שם בית דין:מצפה יריחו
דיינים:
הרב קרויזר יהודה
הרב פז ברוך
הרב דורי יוסף
תקציר:
פסק הדין:
נושאים הנידונים בפסק:
תאריך: י' אב תשפ"ד

תיק: תשפ"ד-07

תאריך: י מנחם-אב התשפ"ד (14.08.2024)

פסק דין - פשרה

פסק דין זה נותן תוקף לפשרה שהושגה בין משפחת ב' ומשפחת א', נרם יאיר, בדין ודברים על השביל שעובר מתחת למגרש של משפחת ב' לכיוון המגרש של משפחת א':

1. משפחת א' יכולה לפרוץ שביל מתחת למגרש של משפחת ב', במרחק של לא פחות מ3 מטר מסיום המגרש של משפחת ב', בפינה הצפונית מזרחית של המגרש, וזה עד 3 מטר דרומית מהפינה הנ"ל.

2. השביל יהיה לכל הפחות 3.5 מטר מסיום המגרש של משפחת ב', החל מ3 מטר דרומית מפינה הצפונית מזרחית של המגרש עד הפינה הדרומית מזרחית של המגרש.

3. מותר יהיה למשפחת ב' להשתמש בשטח שבין המגרש שלהם והשביל החדש הנ"ל, בכל דרך שחוקי העזר של המועצה והתכניות מתירות, כולל נטיעת עצים. אסור יהיה למשפחת א' להפריע או להזיק בזה בכל דרך שהיא.

4. אסור לחסום את השביל החדש בכל אופן שהוא.

5. אם יתעוררו חילוקי דעות בין הצדדים בענין יישום פשרה זו, הם יוכרעו בבית דין זה.

6. נעשה קנין על פשרה זו כדין.

7. נחתם שטר בוררות על פשרה זו.

8. התקבל כתב בקשה לבית הדין ממר א', לעכב מתן פסק דין זה עד אחרי בירור ההוצאות של בניית השביל הנ"ל, כדי לבדוק שההוצאות הן סבירות וכו'. בדבריו מופיעה גם בקשה למנוע ממשפחת ב' להשתמש בשטח שבין המגרש שלהם לבין השביל החדש ולאפשר שימוש בו למשאיות שיעברו למגרש של משפחת א' לפי הצורך. דרישות אלו ואחרות כבר הועלו על ידו במפגש בין נציגות בית הדין (הרב ברוך פז והרב יוסף דורי, בשליחות המרא דאתרא שליט"א), הצדדים והקבלן. אחרי מו"מ בענין, מר א' אמר: "אני לא צריך את השטח שלהם!", אמירה שסללה את הדרך לפשרה הנ"ל. הנכתב לעיל מבטא נאמנה את מה שהוסכם במפגש ולכן אנו רואים בבקשות הנ"ל כחזרה ממה שהוסכם ודוחים אותן.

9. בתקווה שהסכם פשרה זה יסלול את הדרך להשכנת שלום ורעות בין השכנים נ"י.

 

על החתום:

הרב ברוך פז הרב יהודה קרויזר הרב יוסף דורי
דיין מרא דאתרא דיין